Τέφρα…
«Η Γη έστελνε σήματα καπνού, αλλά πλέον δεν υπήρχαν Σιού οι οποίοι θα μπορούσαν να τα ερμηνεύσουν...» (σκίτσο του "El Roto", δημοσιευμένο στην ισπανική εφημερίδα "El País", 22.04.2010)
Η απότομη «αφύπνιση» του ηφαιστείου Eyjafjallajökull στην Ισλανδία και οι συνεπακόλουθες αρρυθμίες που βιώνουν οι εναέριες συγκοινωνίες, καταρρίπτουν (και πάλι) τον αλαζονικό μύθο περί «κυριαρχίας των έλλογων» όντων επί του πλανήτη, ενώ επίσης αποδεικνύουν τη γύμνια και την ανεπάρκεια όλων των θεσμικών μηχανισμών. Εταιρείες και κυβερνήσεις (των «27» της Ε.Ε.) εξακολουθούν να ερίζουν σχετικά με την αναγκαιότητα του πλήρους «κλεισίματος» του εναέριου χώρου και της ακύρωσης όλων των πτήσεων για λόγους ασφαλείας. Φυσικά, οι εκπρόσωποι των εταιρειών (οι οποίες προσπαθούν να πείσουν τους πιλότους τους να πραγματοποιούν πτήσεις «με δική τους ευθύνη») επιμένουν ότι θα έπρεπε να έχουν την απόλυτη αρμοδιότητα για τη λήψη σχετικών αποφάσεων και διαμαρτύρονται έντονα για την απώλεια εκατομμυρίων ευρώ κάθε μέρα. Βέβαια, στον ιδιότυπο αυτόν πόλεμο δε συμμετέχουν μονάχα οι αεροπορικές εταιρείες, αλλά και όλοι όσοι (π.χ. ξενοδοχειακές μονάδες) καρπώνονται (έμμεσα ή άμεσα) ένα κομμάτι από την «πίτα» των διεθνών αερομεταφορών. Πάντως, οι αξιωματούχοι-γραφειοκράτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενδιαφέρονται κυρίως για την εξεύρεση τρόπων οικονομικής ενίσχυσης των αεροπορικών εταιρειών οι οποίες (σύμφωνα με το Συμβούλιο της Ευρώπης και την Κο(νο)μισιόν, έχουν υποστεί τεράστιες ζημιές στον τζίρο τους. Την ίδια στιγμή, εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες εγκλωβίζονται σε διάφορα αεροδρόμια ανά τον κόσμο ή παραμένουν σε ξενοδοχεία επιβαρυνόμενοι με τα έξοδα των διανυκτερεύσεών τους, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες αποφεύγουν να καταβάλουν τις νόμιμες και προβλεπόμενες (βάσει των κανονισμών της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορών - International Air Transport Association / Ι.Α.Τ.Α. και της Ευρωπαϊκής Ένωσης) αποζημιώσεις.
Παρεμπιπτόντως, να σημειώσουμε επιγραμματικά τις αποζημιώσεις που δικαιούνται οι επιβάτες –σε περίπτωση που ματαιωθεί η πτήση: 250 ευρώ για πτήσεις μικρότερες των 1.500 χιλιομέτρων, 400 ευρώ για πτήσεις 1.500-3.500 χιλιομέτρων, 600 ευρώ για τις υπόλοιπες πτήσεις. Γενικά, αν ακυρωθεί ή καθυστερήσει η πτήση με υπαιτιότητα της εταιρείας, ο επιβάτης δικαιούται να του επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου, να του προσφερθεί γεύμα και κατάλυμα, δυνατότητα επικοινωνίας με φίλους ή συγγενείς, αποζημίωση ή δυνατότητα μεταφοράς με άλλη πτήση. Τέλος, στην περίπτωση απώλειας αποσκευών, ο κανονισμός υποχρεώνει την εταιρεία στην καταβολή αποζημίωσης που φτάνει τα 1.180 ευρώ. Φυσικά, όλα αυτά ισχύουν στη θεωρία...
2 σχόλια:
Ήμουν της δουλειάς.
Χωρίς να παίρνω το μέρος των εταιρειών, απλά σου λέω πως κάθε μορφής αποζημίωση που προβλέπουν οι διεθνείς συμβάσεις, αναφέρεται στις περιπτώσεις ευθύνης της εταιρείας. Κι εδώ δεν υπήρχε γιατί τα φυσικά φαινόμενα δεν περιλαμβάνονται σ' αυτές.
Για όλα τα άλλα που γράφεις με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο
Κο(νο)μισιόν!!! πολύ γουστάρω,
Για τα περι αποζημειώσεων, καμμιά φορά (η σχεδόν πάντα) όλες αυτές οι δήθεν νομοθεσίες για την προστασία του καταναλωτη είναι μια σαχλαμάρα και μισή. Είναι για να νοιώθει ο φλώρος
καταναλωτής κυριάρχος.
Λες και αν φτάσει μια μέρα αργότερα στην άλλη άκρη του κόσμου, που πριν μερικά χρόνια έφτανε μετά απο μήνες, θα χάσει η Βενετιά βελόνη.
Την ημέρα του Αη - Γιώργη μπήκαν στη πόλη οι οχτροί!
Χρόνια πολλά σε σένα και χρόνια λίγα σ αυτούς.
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα