Δευτέρα, 10 Σεπτεμβρίου 2007

ΙΕΡΑ ΚΤΗΜΑΤΟΜΕΣΙΤΙΚΗ Α.Ε.

Μὴ θησαυρίζετε ὑμῖν θησαυροὺς ἐπὶ τῆς γῆς, ὅπου σὴς καὶ βρῶσις ἀφανίζει, καὶ ὅπου κλέπται διορύσσουσι καὶ κλέπτουσι.

Κατά Ματθαῖον, κεφ. στ΄, 19


Και πάλι με τους "άγιους πατέρες" θα ασχοληθούμε (και πάρα πολλές φορές, στο μέλλον). Ενώ, λοιπόν, η μισή Ελλάδα έγινε κάρβουνο και η" Εκκλησία της Ελλάδος" (Α.Ε.) ετοιμάζεται να ενθυλακώσει τα 30.571.917,18 ευρώ (από το Δ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης) που της έταξε ο υπουργός μουλαροκαπελαδούρας, οι άνθρωποι του Θεού (του Μαμωνά, δηλαδή) διεκδικούν καμένες και μη εκτάσεις. Σύμφωνα με δημοσίευμα στην "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία" (19 Αυγούστου 2007), η "Αλληλεγγύη" (Μ.Κ.Ο. της Εκκλησίας, με την οποία ασχοληθήκαμε και παλαιότερα – 2 Μαΐου 2007) έχει χτίσει πέντε βίλες σε δασική έκταση της εκ νέου καμένης Πεντέλης – έκταση που κάηκε το 1999 και το 2000 και δεν αναδασώθηκε ποτέ. Το ωραίο είναι πως την καταγγελία έκανε ο αρχιμανδρίτης της Ιεράς Μονής Πεντέλης, ο οποίος, σε επιστολή του τόσο προς τον Παπούλια όσο και προς τον Χριστόδουλο, τονίζει: «Έχουν ανεγερθεί πέντε παράνομα κτίσματα χωρίς άδεια. (…) Για τις παρανομίες αυτές έχει επιβληθεί πρόστιμο 992.158 ευρώ από τη Διεύθυνση Πολεοδομίας Ανατολικού Τομέα. (…) Τον Απρίλιο του 2006, η "Αλληλεγγύη" προχώρησε σε σχεδιασμό ανέγερσης 72 οικίσκων – εκθεσιακών περιπτέρων στον δασικό χώρο της ιεράς μονής που είχε καεί. (…) Του φτωχού την παράγκα την κυνηγούν, αλλά τις βίλες της "Αλληλεγγύης" τις αφήνουν (…)». Καλά όλα αυτά, αλλά η απορία προκύπτει αβίαστα: ο εν λόγω αρχιμανδρίτης, δε γνωρίζει πως ο ακροδεξιός αρχιρασοφόρος ελέγχει και "πιλοτάρει" την συγκεκριμένη επιχείρηση (με τη μορφή της φιλανθρωπικής Μ.Κ.Ο.); Ή, μήπως, ο αρχιμανδρίτης υπερασπίζεται το μαγαζάκι του επειδή βλέπει πως απειλείται από πιο πειναλέους λύκους;

Γιάννης Καλαϊτζής, "Γαλέρα" τεύχος 24, Σεπτέμβριος 2007


Παλαιότερο δημοσίευμα ("Ελευθεροτυπία", Τετάρτη 13 Ιουνίου 2007)

  • "Το τρις εξαμαρτείν"
  • "Αυθαίρετα στη Μονή Πεντέλης"
  • "Σάπια κοτόπουλα"
  • "Κατασκηνώσεις στην περιοχή Φανερωμένης στη Σαλαμίνα"
  • αναφέρεται και πάλι στα αυθαίρετα της Μονής Πεντέλης, αλλά και σε άλλες δύο υποθέσεις στις οποίες ενέχεται η πολυπράγμων "Αλληλεγγύη": τη γνωστή ιστορία με τα σάπια κοτόπουλα και τις κατασκηνώσεις στην περιοχή "Φανερωμένη" της Σαλαμίνας. Στην τελευταία περίπτωση εμπλέκεται και η Νομαρχία Πειραιά, από την οποία συμφωνήθηκε να εκταμιευθούν 1.500.000 ευρώ για να κατασκευαστούν 14 προκάτ τσιμεντένια διαμερίσματα (αφού, πρώτα, κοπούν κάποιες δεκάδες δέντρα).

    Βαγγέλης Χερουβείμ, "Κυριακάτικη Αυγή" 22 Ιουλίου 2007

    «Υμηττός, η "γη της επαγγελίας" της εκκλησίας», τιτλοφορείται άρθρο του Πάνου Τότσικα στο περιοδικό "Γαλέρα" (τεύχος 24, Σεπτέμβριος 2007). Σύμφωνα με το κείμενο, τον Δεκέμβριο του 2003, η τότε υπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Βάσω Παπανδρέου κατέθεσε αιφνιδιαστική τροπολογία στη Βουλή αναφέροντας πως «(…) Η Εκκλησία της Ελλάδος στερείται εγκατάστασης κατάλληλης για τις συνεδριάσεις της Ιεράς Συνόδου ή εκκλησιαστικών συνεδρίων. Παράλληλα, έχει ανάγκη χώρου για την εξυπηρέτηση μορφωτικών και πολιτιστικών σκοπών. Ύστερα από τη συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, καθορίστηκε έκταση 27 στρεμμάτων μέσα σε ευρύτερη δασική έκταση 270 στρεμμάτων στη θέση Αγ. Ιωάννης Καρέας, στην οποία θα κατασκευαστούν οι αιτούμενες από την εκκλησία εγκαταστάσεις (…) Το σύνολο της ωφέλιμης επιφάνειας που θα ανεγερθεί εντός των 27 στρεμμάτων, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις 67.000 τ.μ. (…)». Χονδρικά, οι χριστέμποροι ζήτησαν να αποχαρακτηριστεί από δασική και αναδασωτέα η περιοχή αυτή και ισχυρίζονται πως η ιδιοκτησία τους στην Α' και Β' ζώνη προστασίας του Υμηττού ανέρχεται σε 3.336 στρέμματα. Η τοπική κοινωνία ξεσηκώθηκε, η Βασούλα ανέκρουσε πρύμναν και τη σκυτάλη πήραν οι γαλάζιοι "μεταρρυθμιστές" και "επανιδρυτές του κράτους". Άμα τη αναλήψει της εξουσίας από τη "Νέα Διακυβέρνηση", ο Χρυσόδουλος ζήτησε να "ξεπαγώσει" η νομοθετική τροπολογία της Βάσως. «Να μην πάθουμε αυτό που έπαθαν οι Εβραίοι όταν ήταν στην Αίγυπτο. Η Αίγυπτος είναι εδώ. Εμείς αναζητούμε πάντα τη γη της Επαγγελίας. Η γη της Επαγγελίας είναι εκεί πάνω». Συνολικά, τα τραγιά διεκδικούν στον Υμηττό 14.000 και πλέον στρέμματα – μπαξίσι (και αυτά) από τον σουλτάνο, βέβαια…

    Γιάννης Καλαϊτζής ("Γαλέρα", τεύχος 23, Αύγουστος 2007)


    Καὶ εἰσῆλθεν ὁ Ἰησοῦς εἰς τὸ ἱερὸν τοῦ Θεοῦ, καὶ ἐξέβαλε πάντας τοὺς πωλοῦντας καὶ ἀγοράζοντας ἐν τῷ ἱερῷ, καὶ τὰς τραπέζας τῶν κολλυβιστῶν κατέστρεψε καὶ τὰς καθέδρας τῶν πωλούντων τὰς περιστεράς, καὶ λέγει αὐτοῖς· γέγραπται, ὁ οἶκος μου οἶκος προσευχῆς κληθήσεται· ὑμεῖς δὲ αὐτὸν ἐποιήσατε σπήλαιον ληστῶν.

    Κατά Ματθαῖον, κεφ. κα΄, 12, 13


  • Γιάννης Καλαϊτζής ("Ελευθεροτυπία", Δευτέρα 23 Ιουλίου 2007)


    "Γαλέρα", τεύχος 23, Αύγουστος 2007


    Άλλα σχετικά δημοσιεύματα:

  • "Καθημερινή" 18.06.2006

  • "Καθημερινή" 16.12.2006

  • "Το Ποντίκι" 04.05.2006
  • 4 σχόλια:

    Ο χρήστης Blogger ange-ta είπε...

    Αυτό δεν το περίμενα από σένα. Να διαβάσεις το Ευαγγέλιο!
    πολύ σημασία δείνουμε στην εκκλησία.
    Κατ εμέ, αθεη σα πέτρα, δεν είναι σήμερα ΤΟ πρόβλημα.

    Τρίτη, Σεπτεμβρίου 11, 2007 1:41:00 μ.μ.  
    Ο χρήστης Blogger alterapars είπε...

    Κι όμως, το Ευαγγέλιο είναι το πλέον κατάλληλο εργαλείο για να επισημανθεί η άκρα υποκρισία και το προσοδοφόρο (και χωρίς κόπο) χριστεμπόριο των εκκλησιαστικών θεσμών (απανταχού και από καταβολής τους). Μπορείς, επίσης, να δεις τον Ναζωραίο ως έναν κοινωνικό αντιρρησία της εποχής του (και, μην ξεχνάς πως είχε να αντιμετωπίσει πανίσχυρους κατασταλτικούς μηχανισμούς). Σχετικά με την ένστασή σου ότι δίνω πολύ σημασία στην εκκλησία, δε διαφωνώ, αλλά: είναι ένας εξουσιαστικός και παρασιτικός θεσμός που εκμεταλλέυεται τους εγγενείς κι επίκτητους ανθρώπινους φόβους και ζει (και βασιλεύει) από τον καθημερινό μόχθο των άλλων. Όταν το παπαδαριό μισθοδοτείται από τον δημόσιο κορβανά για να προσφέρει την απόλυτη απάτη και όταν υπάρχουν πολλοί νέοι (και όχι μόνο) που περνούν το μισό τους εικοσιτετράωρο δουλεύοντας (κι επιβιώνοντας με ψίχουλα), τότε ναι: χρειάζεται το ξεμπρόστιασμα και η ανακήρυξη των χαραμοφάηδων σε εχθρούς. Κι αν το αποτέλεσμα είναι η "στοχοποίησή" τους, ακόμη καλύτερα! Σαφώς και η εκκλησία δεν είναι ΤΟ πρόβλημα (ποιο είναι, κατ' εσέ;), αλλά είναι μείζον ζήτημα. Πολλά αγκάθια (μικρής ή μεσαίας οξύτητας) απαρτίζουν ένα αιχμηρό και διόλου ευκαταφρόνητο σύνολο. Τέλος, δε βλέπω τι σχέση έχει ο αθεϊσμός σου με όλα αυτά...

    Τρίτη, Σεπτεμβρίου 11, 2007 5:44:00 μ.μ.  
    Ο χρήστης Blogger ange-ta είπε...

    Εχεις ενα λόγο χειμαρώδη και δεικτικό.
    Δεν είχα διάθεση να σε θίξω και να σου απαντήσω ενα προς ένα στα λεγόμενά σου, φοβάμαι ότι δεν έχει νόημα. Αλλά θα το προσπαθήσω.

    Θα τα απαριθμήσω, με βοηθάει στην διατύπωση των σκέψεών μου.
    1.
    Με εξαίρεση την Ελλάδα, η εκκλησία σήμερα, στη δύση, δεν παίζει κανένα ρόλο στα τεκταινόμενα στον πλανήτη μας. Το ωμό χρήμα έχει αντικαταστήσει πλήρως οποιαδήποτε άλλη εξουσία και ιδεολογία.
    2. Το ισλαμ επιμένει στη άσκηση κοσμικής εξουσίας, θα ήταν όμως μια μεγάλη συζήτηση να την ανοίγαμε και αυτήν.
    δεν είναι εξ άλλου το θέμα μας.
    3. Ο Χριστός, ήταν ένα ιστορικό πρόσωπο, που κάθε άλλο παρά αντιεξουσιαστικό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Ηταν ένα ψώνιο, που γύρναγε δεξια και αριστερά και έλεγε διάφορες στρούμφ, προφανώς για να εξουσιάσει τους ανθρώπους εκμεταλεύομενος, όχι τους φόβους τους αλλά τους καημούς τους, τα βάσανά τους και τη φτώχεια τους.
    Μπορεί όμως και να μην ήταν έτσι αφού δεν ξέρουμε τίποτε γι αυτόν.
    4. Τα ευαγγέλια είναι τα κατ εξοχήν εξουσιαστικά εργαλεία, που δεν έχουν καμία σχεση με τα λόγια του χριστού, αφού ο ίδιος δεν άφησε κανένα γραφτό.
    5.Πράγματι, "Πολλά αγκάθια (μικρής ή μεσαίας οξύτητας) απαρτίζουν ένα αιχμηρό και διόλου ευκαταφρόνητο σύνολο" και μέσα σ αυτά είναι και η θρησκεία γενικότερα και η εκκλησία ειδικότερα.
    Ομως δεν θα τη πολεμούσα ποτέ με τα δικά της εργαλεία, γιατί τότε αφήνεις της θρησκεία αλοβητη και κατακρίνεις απλώς την εκκλησία.
    6 Η αθεία μου, απλώς έρχεται σαν διευκρίνηση, για να μη παραξηγήσεις τα λόγια μου, ότι δηλαδή είναι η θρησκευτικότητα μου που μιλάει.
    Τέλος, ΤΟ πρόβλημα για μένα σήμερα είναι το περιβάλλον και ο καπιταλισμός και προφανώς οι σχέσεις εξουσίας που ασκούν οι παγκόσμιες ελίτ, αλλα και οι ντόπιοι τοποτηρητές τους.
    Ολα τα υπόλοιπα τα θεωρώ εξίσου σημαντικά και ας είναι δεύτερα.
    Επίσης, θα μου επιτρέψεις να κάνω αλλη μία επισήμανση, που εγώ τη θεωρώ πολύ σημαντική στις μέρες μας:
    Γράφεις
    "Όταν το παπαδαριό μισθοδοτείται από τον δημόσιο κορβανά για να προσφέρει την απόλυτη απάτη και όταν υπάρχουν πολλοί νέοι (και όχι μόνο) που περνούν το μισό τους εικοσιτετράωρο δουλεύοντας (κι επιβιώνοντας με ψίχουλα..."
    Πρέπει να έχεις πάντα στο μυαλό σου, ότι ακόμα και αν κόβανε τα λεφτά της εκκλησίας, αν δεν αλλάξει το σύστημα διανομής του πλούτου, πάλι ο φτωχός θα δουλεύει για ψίχουλα!
    Απλώς θα τα πάρουνε απο κει για να δώσουνε αλλού, εκεί που αυτοί γουστάρουνε και όχι εκεί που εμείς θα θέλαμε.
    Συγνώμη που σε ζάλισα, αλλά εδώ στη βελγία που είμαι βαριέμαι να διαβάσω.

    Τρίτη, Σεπτεμβρίου 11, 2007 10:51:00 μ.μ.  
    Ο χρήστης Blogger alterapars είπε...

    Κι όμως, η θρησκεία (χρησιμοποιώ ενικό, διότι όλα τα δόγματα έχουν το ίδιο αποβλακωτικό αποτέλεσμα και είναι το αποκούμπι των μωρών και των ανασφαλών) κερδίζει διαρκώς έδαφος σε παγκόσμια κλίμακα και ο ανορθολογισμός δείχνει τα δόντια του. Μην υποτιμάς την ισχύ που διαθέτει και τα (παγκοσμίου εμβέλειας) παρασκηνιακά πολιτικά παιχνίδια που παίζει το Βατικανό, μια άρτια οργανωμένη και επικερδής επιχείρηση με τεράστια επιρροή σε εκατοντάδες εκατομμύρια "πρόβατα". Ναι, το πρόβλημα είναι η διανομή του πλούτου αλλά, για να αλλάξει αυτό, είναι απαραίτητο να κοπούν οι ρίζες του υπάρχοντος συστήματος - και μία από τις (πιο ισχυρές) ρίζες του είναι και η εκκλησία...

    Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 13, 2007 6:40:00 μ.μ.  

    Δημοσίευση σχολίου

    Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

    Σύνδεσμοι σε αυτήν την ανάρτηση:

    Δημιουργία Συνδέσμου

    << Αρχική σελίδα