ΥΠΕΡΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ
Τι εστί διαφήμιση; Ο κάθε άνθρωπος θα μπορούσε να δώσει τον προσωπικό του ορισμό, ανάλογα με τις πεποιθήσεις και τη στάση ζωής του. Σκεπτόμενοι καλοπροαίρετα, θα ορίζαμε ως διαφήμιση την ανακοίνωση / γνωστοποίηση (στο ευρύ καταναλωτικό κοινό) νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Επειδή, όμως, είμαστε καχύποπτοι και δύσπιστοι (ενίοτε, δε, και κακεντρεχείς λαϊκιστές) έχουμε να δηλώσουμε πως η διαφήμιση (σχετικά με την οποία έχει αναπτυχθεί ένας ολόκληρος κλάδος, ακόμη και με ακαδημαϊκές σπουδές) βασίζεται, κυρίως, στο έντεχνο ψεύδος και στην ανηλεή πλύση εγκεφάλου.
Γιατί όλος αυτός ο πρόλογος; Αφορμή στάθηκε η πρόσφατη προπαγάνδα της Cosmote (ολοσέλιδες καταχωρίσεις στον Τύπο, αφίσες στις στάσεις των λεωφορείων και αλλού), σύμφωνα με την οποία από τις 30 Αυγούστου 2007 το κόστος περιαγωγής (roaming) για διεθνείς κλήσεις με κινητό τηλέφωνο, θα είναι μειωμένο έως και κατά 86%. Και γιατί είναι κατακριτέο αυτό; Δεν είναι μεμπτό, κάθε άλλο. Απλώς, είναι χυδαίος ο τρόπος με τον οποίον η συγκεκριμένη εταιρεία (ενδεχομένως και όλες οι υπόλοιπες της κινητής τηλεφωνίας) παρουσιάζει την κατάσταση: σα να πρόκειται για δικό της επίτευγμα, σα να κάνει χάρη στους συνδρομητές της, σα να είναι κιμπάρισσα και γαλαντόμα. Ας δούμε, όμως, πώς έχει η ιστορία: Στη σύνοδο της ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (21-24 Μαΐου 2007) οι ευρωβουλευτές ενέκριναν μια έκθεση, σύμφωνα με την οποία η χρέωση των κλήσεων από κινητό στην Ευρώπη δεν θα υπερβαίνει τα 0,49 ευρώ ανά λεπτό. Μετά από τέσσερις γύρους διαπραγματεύσεων με το Συμβούλιο, τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συμφώνησαν ότι το ανώτατο όριο τελών λιανικής (εξαιρουμένου του Φ.Π.Α.) για κλήσεις περιαγωγής που υπόκεινται σε ρύθμιση δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 0,49 ευρώ για εξερχόμενες κλήσεις και 0,24 ευρώ για εισερχόμενες κλήσεις. Τα όρια αυτά θα μειωθούν περαιτέρω κατά τα δύο επόμενα χρόνια. Την Τετάρτη 27 Ιουνίου 2007, ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Hans-Gert Pottering συνυπέγραψε με τη Καγκελάριο της Γερμανίας Angela Merkel, τον κανονισμό σχετικά με το κόστος περιαγωγής κινητής τηλεφωνίας. Σε αυτόν τον κανονισμό υπακούει πλέον η Cosmote (και οι λοιπές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας) και δεν πρόκειται για κανένα χατίρι προς τους πελάτες της.
Βέβαια, θα μπορούσε να πει κάποιος πως όλα αυτά είναι ασήμαντα ή δευτερεύοντα. Ίσως, αλλά η συγκεκριμένη ιστορία δείχνει και κάτι άλλο - γενικότερο: μας υπενθυμίζει τη διαρκή παρουσία της παραπλανητικής προπαγάνδας και της συνειδητής ψευδολογίας στην καθημερινότητά μας - κάτι που δε σχετίζεται μόνο με προϊόντα και υπηρεσίες...
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα