Σάββατο 21 Ιουλίου 2012

Θεσμική χυδαιότητα και γελοιότητα…

Όλοι δηλώνετε ιδιότητα
καταναλώνετε ποσότητα
και μου στερείτε τον ήλιο
κι εγώ δεν έχω καν ταυτότητα
κι αν είμαι μια μηδαμινότητα
φτιάχνω δικό μου βασίλειο […]
Νικόλας Άσιμος, «Όλοι δηλώνετε ιδιότητα»

Ημέρες δόξας και ξεσαλώματος για τους απανταχού ασπόνδυλους εντολοδόχους (τις κατ’ ευφημισμόν «εθνικές κυβερνήσεις») του διεθνούς χρηματιστικού κεφαλαίου, αφού έχουν αναλάβει να ολοκληρώσουν την ολοκληρωτική λεηλασία του παραγόμενου (από τους εργαζόμενους) πλούτου και την εξαθλίωση τεράστιων πληθυσμιακών συνόλων σε παγκόσμια κλίμακα. Μέσα από αυτήν την αισχρή και ανηλεή επίθεση του κεφαλαίου εναντίον της εργασίας, αναδεικνύονται (με αδιάλειπτο και καταιγιστικό ρυθμό) ιστορίες φριχτές και τραγικές (όπως ο διαρκώς αυξανόμενος αριθμός αυτοκτονιών λόγω απελπισίας) αλλά και περιπτώσεις τραγελαφικές –ενδεικτικές της αναλγησίας και της ευήθειας που χαρακτηρίζουν τους εκπροσώπους της θεσμικής νομιμότητας.

Η πρώτη περίπτωση (δημοσίευμα από το «Ποντίκι» της 21ης Ιουνίου 2012), αποδεικνύει περίτρανα τη θεωρία ότι τα περιττώματα επιπλέουν και ότι σε όλα τα κλιμάκια των γραφειοκρατικών οργανισμών κυριαρχούν άχρηστοι χαρτογιακάδες και ζημιογόνα σαπρόφυτα. Έτσι, το Υπουργείο Οικονομικών (και, συγκεκριμένα, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων) απέστειλε ειδοποίηση στην οδό Καλλιδρομίου 55 και ενημερώνει τον παραλήπτη Νικόλα Άσιμο ότι «[…] οι επιτηδευματίες, φυσικά ή νομικά πρόσωπα, που δεν έχουν προβεί σε διακοπή εργασιών στο Μητρώο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ., ενώ δεν ασκούν πλέον τη δραστηριότητα του ελευθέριου επαγγέλματος ή της εμπορικής επιχείρησης, δύνανται μέχρι την 14/6/2012 να πραγματοποιήσουν εκπρόθεσμη διακοπή, με ημερομηνία διακοπής πριν από την 1/1/2011. Σε περίπτωση που δεν πραγματοποιηθεί εκπρόθεσμη διακοπή, θεωρείται ότι η δραστηριότητα ασκήθηκε και κατά τη χρήση του 2011 και θα επιβληθεί για το οικονομικό έτος 2012, τέλος επιτηδεύματος του ν. 3986/2011, ακόμη κι αν δεν έχει δηλωθεί εισόδημα […]» και στο τέλος φιγουράρει φαρδιά πλατιά η υπογραφή του Γενικού Διευθυντή ΚΕ.Π.Υ.Ο. Παναγιώτη Λαζαρίδη. Στο εξωτερικό μέρος του φακέλου υπάρχει η «παράκληση»: αν ο παραλήπτης έχει αλλάξει διεύθυνση, ο φάκελος να επιστραφεί στη διεύθυνση… Ασφαλώς και δεν είναι υποχρεωμένοι οι άνυδροι και άγονοι γραφειοκράτες να γνωρίζουν ποιος υπήρξε ο Νικόλας Άσιμος, όπως και δεν είναι παράξενο αν δεν έχουν ακούσει έστω και ένα τραγούδι του. Όμως, η ιστορία αυτή επιβεβαιώνει (για μία ακόμη φορά) τον αχαλίνωτο παραλογισμό που κυριαρχεί στον τομέα της κρατικής γραφειοκρατίας και το πόσο άχρηστοι είναι όλοι αυτοί που σπεύδουν να στελεχώσουν τους πάσης φύσεως κατασταλτικούς μηχανισμούς του κράτους –επιβάλλοντας ασμένως τις χυδαιότητες του νομικού οπλοστασίου, με τη δικαιολογία «εμείς τη δουλειά μας κάνουμε…». Όπως φαίνεται, ούτε «τη δουλειά τους» είναι ικανοί να κάνουν, αφού δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι ζητούν το χαράτσι επιτηδεύματος (το οποίο εμπνεύστηκε ο σκατοκουβάς γαμπρός του Μπακατσέλου) από κάποιον ο οποίος (στις 17 Μαρτίου 1988) αποφάσισε να διαχωρίσει οριστικώς τη θέση του από τον εμετικό εσμό του δίποδου «πολιτισμού»…
Η δεύτερη περίπτωση αφορά στο οργισμένο υπόμνημα που έστειλε στη Δ.Ο.Υ. Ιεράπετρας ο φορολογημένος (ήτοι, βιασμένος) Νικόλαος Αρετούλης και κλείνοντας με τη φράση «Άνευ ουδεμίας εκτίμησης». Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο «Ποντίκι» (12.07.2012), δίνει μια αντιπροσωπευτική εικόνα της υπάρχουσας φορομπηχτικής επιδρομής και το αναδημοσιεύουμε άνευ σχολίων: «Εις το εκκαθαριστικό σημείωμα που μου αποστείλατε «προσάπτεται» τεκμαρτό εισόδημα 8.863 ευρώ, ποσό το οποίο εγώ ποτέ δεν είδα κι ούτε θέλησα να αποκτήσω. Για την οικία μου, αντικειμενικής αξίας 13.653,68 ευρώ (ΕΤΑΚ 10.8.2010), ευρισκόμενη στον οικισμό Πανακιανά του Δ.Δ. Ρίζας του Δήμου Ιεράπετρας, χωρίς καν ηλεκτροδότηση, θεωρείται τεκμαρτό εισόδημα 4.080 ευρώ, περίπου το 1/3 της αξίας της, τη στιγμή που πολύ καλύτερα σπίτια τα βρίσκει κανείς στην περιοχή μας με μόλις 150 ευρώ τον μήνα ενοίκιο (1.800/έτος). Θεωρείτε τεκμαρτό εισόδημα διαβίωσης 3.000 ευρώ. Δυστυχώς για σας, λόγω της αντικαταναλωτικής και οικολογικής ιδεολογίας και τρόπου ζωής που έχω επιλέξει από το 1995, εγώ και η σύντροφός μου (2 άτομα) επιζήσαμε με μόλις 2.126,5 ευρώ για ένα ολόκληρο έτος, συμπεριλαμβανομένων και των εξόδων της βενζίνης του αυτοκινήτου μου, που χρησιμοποιώ κυρίως για τις αγροτικές εργασίες μου. Δηλαδή ζητάτε για φόρο το 1/4 του ετήσιου εισοδήματος επιβίωσής μου!!! Όσο για το αυτοκίνητό μου, μοντέλο ’91 και κυβισμού 750 κ.εκ., με έξοδα ασφάλισης - τελών κυκλοφορίας 300 ευρώ και συντήρηση από εμένα τον ίδιο (ως πρώην μηχανικός), θεωρείτε τεκμαρτό εισόδημα 2.000 ευρώ. Κατόπιν όλων αυτών που ανέλυσα παραπάνω και επικαλούμενος το τελευταίο άρθρο του Συντάγματος, δηλώνω τα εξής: α) Μεταξύ της επιλογής να μην τρώω για τρεις (3) μήνες και να πλη­ρώσω τον φόρο που ζητάτε, θα προτιμήσω να μην πληρώσω ούτε ένα ευρώ. β) Μεταξύ της επιλογής να γίνω αυτόχειρας ή φονιάς, θα προτιμήσω να γίνω φονέας σας. γ) Αν δεν έχετε κάνει κάποιο λάθος με αυτό το εκκαθαριστικό που μου αποστείλατε, τότε είστε αχρείοι και απατεώνες και κλέφτες…».

Ετικέτες

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα