ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΟ 2002 !!!
Ξεκίνησε σήμερα ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων η δίκη του Γιάννη Δημητράκη, ο οποίος κατηγορείται για ληστείες τραπεζών την περίοδο 2002-2006, τις οποίες φέρεται να έχει διαπράξει η ομάδα στην οποία αποδόθηκε η ονομασία "ληστές με τα μαύρα". Ο Δημητράκης συνελήφθη στις 16 Ιανουαρίου 2006, κατά τη διάρκεια της αιματηρής ληστείας στην Εθνική Τράπεζα επί των οδών Σόλωνος και Ιπποκράτους, όπου κατά την ανταλλαγή πυροβολισμών είχαν τραυματιστεί τρεις ειδικοί φρουροί και ο ίδιος ο κατηγορούμενος. Συγκατηγορούμενοί του στην υπόθεση (είναι καταζητούμενοι) είναι οι αδελφοί Συμεών και Μάριος Σεϊσίδης και ο Γρηγόρης Τσιρώνης. Οι κατηγορίες που τους βαρύνουν αφορούν επτά ληστείες, τέσσερις απόπειρες ανθρωποκτονιών, σύσταση και συμμορία, ενώ ο Δημητράκης αντιμετωπίζει επιπλέον και την κατηγορία της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα, καθώς σε θυρίδα στο όνομά του βρέθηκαν 43.000 ευρώ. Σύμφωνα με τη δικογραφία, η συνολική λεία των ληστειών προσεγγίζει τις 700.000 ευρώ. Με την έναρξη της διαδικασίας ο Δημητράκης αρνήθηκε τις κατηγορίες που τον βαρύνουν και αποδέχτηκε τη συμμετοχή του στη ληστεία της Εθνικής στη Σόλωνος, χωρίς ωστόσο, όπως είπε, τις περιστάσεις "της ιδιαίτερης σκληρότητας" που περιγράφονται στο κατηγορητήριο. Χαρακτήρισε "τερατούργημα" τη δικογραφία και αναφέρθηκε στην ταλαιπωρία που έχει υποστεί στα "κρεματόρια", όπως αποκάλεσε τις φυλακές. Στο δικαστήριο κατέθεσε ο ειδικός φρουρός, ο οποίος είχε δεχτεί τρεις σφαίρες κατά την ανταλλαγή των πυροβολισμών. Ο μάρτυρας περιέγραψε το συμβάν, ωστόσο, όπως τόνισε, δεν είδε τα πρόσωπα των δραστών. Ο ειδικός φρουρός δεν αναγνώρισε τον Δημητράκη ως έναν από εκείνους που τον πυροβόλησαν.
Τα όσα έγιναν το καλοκαίρι του 2002 ήταν μια μεγάλη δοκιμή. Τότε, η αστική δημοκρατία τούς έδωσε το ελεύθερο να ενεργούν όπως θέλουν. Τότε, η κοινοβουλευτική Αριστερά βαρούσε παλαμάκια στους "εξαρθρωτές της τρομοκρατίας". Τότε, το συντριπτικά μεγαλύτερο κομμάτι της άκρας Αριστεράς σφύριζε αδιάφορα. Γι’ αυτό οι κατασταλτικοί μηχανισμοί αισθάνονται ότι έχουν το ελεύθερο για επιστροφή στις μεθόδους της χούντας. Ευτυχώς, ο Δημητράκης έδειξε σθένος και δεν επαναλήφθηκε η ιστορία του "Ευαγγελισμού" (περίπτωση Σάββα Ξηρού). Ο εισαγγελέας Διώτης διεξήγαγε άτυπη προανάκριση προσπαθώντας να πάρει κατάθεση από τον τραυματία Γιάννη Δημητράκη. Ο Δημητράκης, βέβαια, αρνήθηκε να κάνει οποιαδήποτε συζήτηση μαζί του και τον απέπεμψε, λέγοντάς του ότι θα απολογηθεί μόνο παρουσία δικηγόρου. Όμως, εδώ υπάρχει ένα μείζον ζήτημα που πέρασε στο ντούκου. Σε ποια Ποινική Δικονομία, σε ποιο νομικό κείμενο προβλέπεται "άτυπη προανάκριση"; Πουθενά. Η εισαγγελία έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι της για να διευκολύνει τον Διώτη. Άφησε να περάσουν μέρες χωρίς να ασκήσει δίωξη κατά του Δημητράκη, έτσι ώστε να μην πάει η υπόθεση σε ανακριτή και να νομιμοποιούνται τυπικά ο Διώτης και οι ασφαλίτες να κάνουν προανάκριση, στα πλαίσια του αυτόφωρου. Όμως, αυτή η προανάκριση έπρεπε να γίνει με όλους τους τύπους. Δηλαδή, να εμφανιστεί ο Διώτης, έχοντας μαζί του δεύτερο προανακριτικό υπάλληλο, να γνωστοποιήσει στον κρατούμενο για τι κατηγορείται, να του υποβάλει ερωτήσεις και να καταγράψει τις απαντήσεις του. Και βέβαια, να του γνωστοποιήσει ότι έχει δικαίωμα να συμμετάσχει στην προανάκριση με δικηγόρο της επιλογής του. Τίποτα από όλα αυτά δεν έγινε. Ο Διώτης προσπάθησε να ανακρίνει τον Δημητράκη "ατύπως", δηλαδή παρανόμως, αυτός τον "έφτυσε" και μετά απ’ αυτό η Εισαγγελία άσκησε διώξεις και ανέθεσε την υπόθεση σε ανακριτή. Εν προκειμένω η παρανομία δεν είναι μόνο του Διώτη, αλλά και του προϊστάμενου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας Παπαγγελόπουλου. Και όμως, δεν υπήρξε η παραμικρή αντίδραση, ούτε καν από τον νομικό κόσμο. Επίσης, η "συμμορία των ληστών με τα μαύρα" ανάγεται σε "εγκληματική οργάνωση" και ο Γιάννης Δημητράκης παραπέμπεται με τον διαβόητο "αντιτρομοκρατικό" νόμο. Κατηγορείται και για το κακούργημα του "ξεπλύματος μαύρου χρήματος", επειδή κατείχε τραπεζική θυρίδα, στην οποία βρέθηκαν χρήματα από συναυλίες για εράνους αλληλεγγύης σε κρατούμενους. Από πότε η απόκρυψη χρημάτων συνιστά αδίκημα; πώς αποδεικνύεται ότι αυτά τα χρήματα είναι κλεμμένα; Ο ίδιος ο Γιάννης Δημητράκης, σε επιστολές του από τη φυλακή, εξηγεί τα κίνητρα της συμμετοχής του στη ληστεία και εκθέτει την κοινωνικοπολιτική του θεώρηση. Παρ' όλα αυτά, τα περισσότερα Μ.Μ.Ε. επιδόθηκαν σε μια λυσσαλέα εκστρατεία κατασυκοφάντησής του με εμφανή πρόθεση την απαξίωση της προσωπικότητας και της κοσμοαντίληψής του. Τον εμφάνισαν σαν ένα ιδιοτελή και τυχάρπαστο ληστή τραπεζών που δρούσε με αποκλειστικό σκοπό τον προσωπικό πλουτισμό. Η μέθοδος αυτή θυμίζει έντονα το θέρος του 2002 και τους μήνες που ακολούθησαν.
Η δίκη θα συνεχιστεί τη Δευτέρα. Η ευνομούμενη πατρίδα μπορεί να κοιμάται ήσυχη: ακόμη ένας επικίνδυνος εγκληματίας βρίσκεται στα στοργικά χέρια της ανεξάρτητης και αδέκαστης δικαιοσύνης. Επιτέλους, τα ευαγή και κοινωφελή τραπεζικά ιδρύματα μπορούν να συνεχίσουν το θεάρεστο έργο τους προς όφελος του (εν αγαστή σύμπνοια και αρμονικώς συνυπάρχοντος) κοινωνικού συνόλου...
10 σχόλια:
γράφεις "δρούσε με αποκλειστικό σκοπό τον προσωπικό πλουτισμό"
Δηλαδή αυτό θεωρείται έγκλημα;
Η αυτό αναιρεί την πολιτική δράση;
Γιατί σήμερα, ποιός δεν ζει για πλουτισμό; Ποιός;;;
Αλλά τι να πείς; Εδώ έριξαν ποινή πολλαπλών ισοβίων στον Γιωτόπουλο, σαν "ηθικό αυτουργό", ενώ για τους πρωτεργάτες της Χούντας, δεν έγινε δεκτή η κατηγορία της ηθικής αυτουργίας.
Ασε που ο γαλικός τύπος οργιάζει για την αθωότητά του.
Τι ψάχνεις τώρα. Εάν κάποιος έχει επιλέξει αυτό το τρόπο ζωής, αυτά θα τουν συμβούν.
Εγώ αναρωτιέμαι; Βοηθάς την αφύπνιση της κοινωνίας ή αντίθετα τη σπρώχνεις βαθύτερα στον ύπνο τον αιώνιο;
Τελικά, η επιθυμία για έναν καλίτερο κόσμο, σου τρώει τα σωθικά, σου μαυρίζει τη ζωή.
Ο Δημητράκης κατηγορήθηκε πως δρούσε με αποκλειστικό σκοπό τον προσωπικό πλουτισμό, για να υπονομευθεί και να συκοφαντηθεί η προσωπικότητά του και, κατ' επέκτασιν, ένας ολόκληρος πολιτικός χώρος - ο αντιεξουσιαστικός. Η πρακτική αυτή ακολουθήθηκε ευρέως μετά το θέρος του 2002, όταν η 27ετής πορεία μιας ομάδας ένοπλης δράσης καλύφθηκε από τόνους λάσπης και κατηγορίες του τύπου "κατέληξαν κοινοί ληστές τραπεζών, οι οποίοι επεδίωκαν μια πολυτελή και τρυφηλή ζωή". Ακόμη και ο φίλος μας ο "insomnia" εξέφρασε την πεποίθηση αυτή σε ένα από τα προηγούμενα κείμενά του και αντέδρασα έντονα. Όσο για την πολυαναμενόμενη "αφύπνιση της κοινωνίας" είναι σα να προσδοκούμε "ανάσταση νεκρών". Και μη μου μιλήσεις για συλαλητήρια και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, διότι θα σε παραπέμψω στο σχόλιο που σου άφησα στο κείμενό σου της 3ης Ιουλίου...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Τι τελικά είναι πιο ουτοπικό;
Να διαδηλώνεις, γιατί καίνε τα δάση, αυτοί οι ίδιοι που καίνε τον πλανήτη ολάκαιρο,
ή να δράς σαν τον Δημητράκη και να περιμένεις να σου αναγνωρίσει η δικαιοσύνη (ή βάλω εισαγωγικά στη λέξη δικαιοσύνη ή όχι, το ίδιο ουτοπική μοιάζει)αντιεξουσιατική πολιτική δράση και επομένως όχι κοινη εγκληματική;
Βλέπεις ακόμα και ανοιχτά μυαλά δεν δέχονται την οποιαδήποτε αντιεξουσιαστική άποψη, πόσο μάλλον, αυτή η άποψη να γίνει μία μαζική θέση.
Μπρός γκρεμός και πίσω ρέμμα, αλλά και αριστερά ρέμματα τρις χειρότερα και εξισου αποκαρδιωτικά.
Σου έχω πεί, από το δικό μου το μπλόγκ,
Τα πράγματα τραβάνε το δρόμο τους και όλοι εμείς που θέλουμε ένα καλίτερο κόσμο, ίσως να μην τον προλάβουμε, αλλά είναι η θέληση μας τόσο μεγάλη που θα παρασύρει κάποια στιγμή το σύμπαν.
Είναι σαν τα φρακτάλ.
Ολα, σε κάποια μαγική στιγμή θα ανατραπούν!
Και η επιστήμη και η εξουσία.
Δεν με πιστεύεις;
Και όμως έχω δίκιο, και ξέρεις γιατί;
Γιατί αλλιώς δεν γίνεται!
τώρα αντε βγάλε άκρη με τα σχόλια.
Αφού ανάρτησα δύο φορές το ίδιο σχόλιο το έσβυσα και έμεινε ως ανώνυμος,
σορι,
Νομίζω πως έχω ήδη ξεκαθαρίσει τη θέση μου: θεωρώ ουτοπικό το να έχουμε προσδοκίες, διότι (συν τοις άλλοις) πιστεύω πως οδεύουμε ολοταχώς προς την άβυσσο. Την ίδια κατάληξη θα έχουμε όλοι - ακόμη κι εκείνοι που νιώθουν πανίσχυροι, αθάνατοι και απόλυτοι κυρίαρχοι. Η διαφορά είναι πως οι "κοινοί θνητοί" θα αδικηθούμε και θα ταλαιπωρηθούμε αφάνταστα μέχρι να επέλθει η οριστική εξίσωση (ή εξομοίωση). Άντε να το επαναλάβω: μαζικές ή ατομικές ενέργειες (τυφλής ή μη) βίας, δε σημαίνει πως αποσκοπούν σε ριζική μετατροπή του κοινωνικού πλέγματος, δεν πηγάζουν απαραιτήτως από αφελείς και ουτοπικές ελπίδες. Ίσως πολλοί από τους δρώντες να προσπαθούν να διασώσουν την αξιοπρέπειά τους - για το "γαμώτο", όπως λέτε οι νέοι. Ενδεχομένως, σε αυτά τα πλαίσια να κινήθηκαν αντιεξουσιαστές όπως ο Νίκος Μαζιώτης, ο μακαρίτης Χριστόφορος Μαρίνος και πολλοί άλλοι. Ίσως πάλι όχι - δεν το γνωρίζουμε. Ο δε Δημητράκης συνελήφθη για ενέργειες που εμπίπτουν στο κοινό ποινικό δίκαιο (γεγονός το οποίο ουδόλως υπονομεύει ή ακυρώνει την αντιεξουσιαστική του φιλοσοφία), αλλά του φορτώθηκαν πολλά άρθρα από τον "αντιτρομοκρατικό νόμο". Ο ίδιος, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, έχει κρατήσει μια άκρως αξιοπρεπή στάση - εξ' ου και ο τίτλος που διάλεξα για το κείμενο... Όσο για το ζήτημα των διαδηλώσεων (στο οποίο απέφυγα έως τώρα να αναφερθώ), έχω να πω τα εξής με αφορμή τη διαμαρτυρία της Κυριακής μπροστά στη Βουλή: όλος εκείνος ο κόσμος, απευθυνόμενος στους επαγγελματίες εθνονταβατζήδες (έστω και με ορθάνοιχτες παλάμες) αυτομάτως τους νομιμοποιούσε και τους αναγνώριζε ως τους καθ' ύλιν αρμόδιους και ικανούς για να ασχοληθούν με το θέμα. Το πραγματικό αποτέλεσμα θα το δούμε στις επερχόμενες εκλογές, όταν ο καθείς θα κοιτάξει τη βολή και το συμφέρον του και το πολυδιαφημιζόμενο "μαύρισμα" των πολιτικάντηδων θα αναβληθεί ξανά. Αυτό είναι το μόνο για το οποίο (θεωρητικά, τουλάχιστον) είναι ικανή η ελληνική κοινωνία. Για δυναμικές αντιδράσεις δεν έχουμε τα κότσια, την υπονόμευση της χυδαίας αντιπροσώπευσης μπορούμε να την επιτύχουμε; Μάλλον όχι...
Πολύ θα ήθελα να μαζέψω τα λεγόμενά σου και να τα κάνω φύλλο φτερό, κάτι σαν κονφετί.
Αλλά είναι τόσο δεμένα και τόσο αδιαπέραστα, που αδυνατώ.
Δεν υπάρχει παρελθόν και ούτε μέλλον και εντούτοις γράφεις, ενημερώνεις, ανακατώνεις και ανατρέπεις αξίες.
Η εξέλιξη δεν είναι γραμμική, άρα ούτε και προβλέψιμη.
Και η άβυσσος;;;
Τι είναι άβυσσος;;
Ασυνέχεια;
Πως τα πας με τα μαθηματικά;
Ασυνέχεια: σημείο που μία συνάρτηση βουτάει σε χρόνο dt
από το πλήν στο συν άπειρο.
Ταυτόχρονα!
Ενδιαφέρουσα η μαθηματική επισήμανση. Με τη λέξη "άβυσσος" αναφερόμουν στο στο επερχόμενο "ολοκαύτωμα" της ανθρωπότητας (τουλάχιστον, της μορφής της που έχουμε γνωρίσει). Μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν πέρα για πέρα δίκαιη και, ίσως, λυτρωτική...
Με το τελευταίο σχόλιο του alterapars, ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ.
Τά άλλα είνα θέμα οπτικής και αναλύσεων που συνήθως δεν οδηγούν πουθενά.
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα