Σάββατο, 18 Οκτωβρίου 2008

JOEL MEYEROWITZ

Ο Joel Meyerowitz θεωρείται ένας από τους πρωτεργάτες της επονομαζόμενης "street photography" ("φωτογραφία δρόμου") και από τους πρώτους που συνέβαλαν καθοριστικά στην καθιέρωση της έγχρωμης φωτογραφίας ως μορφή τέχνης. Στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (25.09.2008 – 02.11.2008) παρουσιάζεται αναδρομική έκθεσή του με τίτλο "Πέρα από το συνηθισμένο" που περιλαμβάνει 150 φωτογραφίες της περιόδου 1970 – 1980. Το 1970, ο Meyerowitz πραγματοποίησε ένα τρίμηνο ταξίδι σε διάφορες πόλεις των Η.Π.Α., προκειμένου να μελετήσει τον τρόπο με τον οποίον οι βορειοαμερικανοί διαχειρίζονται τον ελεύθερο χρόνο τους. «Για περισσότερο από 40 χρόνια περπατώ τις λεωφόρους και τα σοκάκια των πόλεων του κόσμου, κουβαλώντας μαζί μου μια φωτογραφική μηχανή. Για μένα, οι πόλεις είναι σαν τη φύση, με τις εκπλήξεις τους, την ενέργεια και την αγριότητά τους. Το να παρακολουθώ τον κόσμο να αποκαλύπτει τα μυστήριά του στον ελάχιστο χρόνο του ενός κλάσματος του δευτερολέπτου, υπήρξε για μένα πηγή χαράς κι εμβάθυνε τη σχέση μου με τη φωτογραφία (…) Μου αρέσει να μπορώ να αισθάνομαι την "αλλόκοτη ευαισθησία" μου στους δρόμους με μια μικρή φωτογραφική μηχανή κι έναν πιο αργό και στοχαστικό τρόπο δουλειάς με μια μεγαλύτερη. Νομίζω πως η διαφορά ανάμεσα στις δύο καταστάσεις μου αποκαλύπτει τις δυνατότητες της φωτογραφίας (…)».
Γεννήθηκε στο Bronx της Νέας Υόρκης το 1938. Σπούδασε ζωγραφική και ανατομικό σχέδιο στο Πανεπιστήμιο του Ohio State. Αρχικά, εργάστηκε ως γραφίστας. Ξεκίνησε να φωτογραφίζει το 1962 με μια μικρή φωτογραφική μηχανή των 35mm. «Εκείνα τα χρόνια, στον σοβαρό κόσμο της φωτογραφίας, η πεποίθηση ήταν ότι η ασπρόμαυρη φωτογραφία ήταν η πραγματική φωτογραφία και η προκατάληψη ενάντια στην έγχρωμη φωτογραφία ήταν βαθιά (...)». Το 1976 στράφηκε στην έγχρωμη φωτογραφία μεγάλου μεγέθους, εστιάζοντας σε τοπία και μέρη όπως το Cape Cod. Το 1998 σκηνοθέτησε την πρώτη του ταινία, με τίτλο "POP", καταγράφοντας με ημερολογιακό τρόπο το οδοιπορικό δύο εβδομάδων που πραγματοποίησε με τον γιο του και τον πατέρα του. Υπήρξε ο μοναδικός φωτογράφος στον οποίον επιτράπηκε η πρόσβαση και η φωτογράφηση του "Ground Zero" μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2001. Δημιούργησε ένα αρχείο με σχετικές φωτογραφίες κι εκπροσώπησε τις Η.Π.Α. στην 8η Biennale Αρχιτεκτονικής (Βενετία, 2002). Ο Meyerowitz προσεγγίζει το αστικό τοπίο ως ένα σκηνικό υπό διαμόρφωση και αποτυπώνει διαρκώς το πλήθος των πόλεων - καταδεικνύοντας, έτσι, τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα του έργου του.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

Σύνδεσμοι σε αυτήν την ανάρτηση:

Δημιουργία Συνδέσμου

<< Αρχική σελίδα