Οργανισμός Αισχροκέρδειας...
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία του Ο.Α.Σ.Θ. (Μπότσαρη και Παπαναστασίου γωνία) πραγματοποίησε η επιτροπή πολιτών Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία του Ο.Α.Σ.Θ. (Μπότσαρη και Παπαναστασίου γωνία) πραγματοποίησε η επιτροπή πολιτών «Ακρίβεια-Stop!», το πρωί της Παρασκευής 21.05.2010.
Εν συντομία, η ιστορία έχει ως εξής: μέχρι πρότινος, το απλό εισιτήριο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης (μονοπώλιο του Ο.Α.ΣΘ.) κόστιζε 50 λεπτά του ευρώ και ο επιβάτης εδικαιούτο απεριόριστο αριθμό μετεπιβιβάσεων μέσα σε χρονικό διάστημα 70 λεπτών. Βέβαια, λόγω της άθλιας κατάστασης που επικρατεί στους δρόμους της πόλης, πρακτικά η δυνατότητα αυτή περιοριζόταν σε δύο (2) το πολύ διαφορετικές διαδρομές. Να σημειωθεί πως το εισιτήριο για το (ταχύτατο και αξιόπιστο) μετρό της Αθήνας κοστίζει 1 ευρώ και ισχύει για 90 λεπτά. Ο (παντελώς ανυπόληπτος) Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης επέλεξε την Πρωτομαγιά ως πρώτη ημέρα για την εφαρμογή της νέας τιμολογιακής του πολιτικής, συγκεκριμένα: το απλό εισιτήριο των 50 λεπτών ανατιμάται κατά 10 λεπτά (αύξηση 20%) και η απλή διαδρομή κοστίζει 60 λεπτά (τα εισιτήρια που εκδίδονται εντός των αστικών λεωφορείων από τα ειδικά εκδοτήρια κοστίζουν 70 λεπτά), καταργείται το «χρονοεισιτήριο» και θεσπίζεται νέο εισιτήριο που θα ισχύει για μιάμιση ώρα και τέσσερις διαφορετικές διαδρομές (με τιμή 1 ευρώ), κατά ένα ευρώ αυξάνεται η τιμή του εισιτήριο για 24ωρη χρήση (από 2 ευρώ στα 3), πιο αυστηρά πρόστιμα για τους επιβάτες που δεν θα έχουν εισιτήριο ή θα έχει λήξει η κάρτα τους (από 30 ευρώ ανεβαίνει στα 36 και από 15 στα 18 ευρώ για τους δικαιούχους μειωμένου κομίστρου, ενώ προβλέπεται ότι εάν δεν πληρωθεί το πρόστιμο μέσα σε 20 μέρες, θα διπλασιάζεται και μετά δύο μήνες θα πενταπλασιάζεται). Η μόνη μείωση που ανακοινώθηκε αφορά στις μηνιαίες κάρτες απεριόριστων διαδρομών, οι οποίες θα είναι όμως φθηνότερες μόλις κατά 1 ευρώ (από τα 25 ευρώ στα 24).
Μετά τις έντονες αντιδράσεις των επιβατών, ο Ο.Α.Σ.Θ. αναγκάστηκε να υποχωρήσει και να μην καταργήσει τις πολλαπλές χρήσεις του εισιτηρίου εντός των 70 λεπτών της ώρας. Όπως επισημαίνει η επιτροπή, σε σχετικό δελτίο Τύπου-καταγγελία (17.05.2010), «Οι επιτροπές AKΡΙΒEIA-STOP! ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ καταγγέλλουν τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, που με περισσή υποκρισία κ ψεύτικη συγνώμη, κάτω από το βάρος της αντίδρασης χιλιάδων πολιτών της θεσ/νικης, ανακοίνωσε την απόσυρση της αύξησης στην τιμή του εισιτηρίου κατά 100% μέσω των λίγων γραμμών ενός δελτίου τύπου. Εντούτοις η τιμή του βασικού εισιτηρίου παραμένει αυξημένη κατά 20% σε σχέση με πριν. Επιπλέον, ενώ για την αύξηση αυτή η διοίκηση του ΟΑΣΘ ενημερώνει ακόμα και σήμερα, καθημερινά, μέσα στα λεωφορεία κ στους τηλεματικoύς πίνακες των στάσεων, η ανακοίνωση για την ακύρωση έγινε μέσω ενός απλού δελτίου τύπου, δίχως να ενημερωθούν σε ανάλογο βαθμό οι πολίτες (π.χ. μαγνητοφωνημένες ανακοινώσεις μέσα στα λεωφορεία, ανακοινώσεις στους τηλεματικούς πίνακες, αφίσες στα αμαξοστάσια), με αποτέλεσμα πολλοί ακόμα να πληρώνουν εισιτήρια αυξημένα κατά 100-120%. Αλήθεια με αυτά τα παρανόμως εισπραχθέντα ποσά του αντιτίμου τι θα γίνει; Καλούμε την εισαγγελία Θεσ/νικης να παρέμβει άμεσα και απαιτούμε από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να ενημερώσει πλατιά το επιβατικό κοινό, να επιστρέψει τα παρανόμως εισπραχθέντα ποσά του αντιτίμου πίσω στην κοινωνία της Θεσ/νικης και να ακυρώσει κάθε αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου…».
Ετικέτες Θεσσαλονίκη
2 σχόλια:
Να σημειωθεί πως το εισιτήριο για το (ταχύτατο και αξιόπιστο) μετρό της Αθήνας κοστίζει 1 ευρώ και ισχύει για 90 λεπτά: Το ίδιο ισχύει και για τα λεωφορία, που δεν είναι καθόλου αξιόπιστα.
Τωρα, δεν θέλω να διαφωνήσω με όσα λες, αλλά η Θεσσαλονίκη είναι πολύ καλύτερη απο την Αθήνα, όσον αφορά την συγκοινωνία. Το μετρό ξέχασε το, εξυπηρετεί το φιλέτο του φιλέτου και κερδίζει (θα μπορούσε τουλάχιστον) τα αντερά του, αφού είναι πάντα φούλ!
Δεν είχα σκοπό να εκθειάσω τον Ο.Α.Σ.Α. εν γένει (άλλωστε, κατά τη γνώμη μου, σχεδόν όλα τα ανθρώπων έργα στο Ελλαδιστάν έχουν περισσότερα κουσούρια παρά πλεονεκτήματα), απλώς ήθελα να συγκρίνω το εξωφρενικό της κατάστασης: στη χωματερή που ονομάζεται Θεσσαλονίκη, ο (επίδοξος) επιβάτης μπορεί να ξεροσταλιάζει στη στάση (πολύ συχνά, χωρίς στέγαστρο) ακόμη και 50-55 λεπτά (προσωπικές εμπειρίες) εξαιτίας της ύπαρξης μονάχα λεωφορείων -σε συνδυασμό, δε, με το καθημερινό κυκλοφοριακό έμφραγμα, η δυνατότητα μετεπιβίβασης καταργείται στην πράξη. Στην Αθήνα, αντιθέτως, τα πυκνά και απρόσκοπτα δρομολόγια της υπόγειας ηλεκτροκίνητης συγκοινωνίας προσφέρουν άλλες δυνατότητες στις μετακινήσεις, παρά τα όποια μειονεκτήματα...
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα