Παρασκευή, 12 Μαρτίου 2010

Μαφίες και Δήμ(ι)οι...


Ο τίτλος της παρούσας ανάρτησης δεν αναφέρεται απαραιτήτως σε διαφορετικούς φορείς και οντότητες. Έτσι, μπορεί ένας φορέας να χαρακτηρίζεται από τις εν λόγω (αλλά και πολλές άλλες) ιδιότητες και να «κάνει τη δουλειά του» με τον γνωστό και καθιερωμένο νεοελληναράδικο τρόπο. Σ’ αυτήν την ευρύχωρη και «φιλόξενη» κατηγορία ανήκουν οι Δ.Ε.Κ.Ο. και οι Δήμοι -στη συντριπτική τους πλειονότητα.


Εν πρώτοις. Θα ασχοληθούμε με τη Δ.Ε.Η., την περιβόητη «Δημόσια» Επιχείρηση Ηλεκτρισμού Α.Ε. Όπως μπορούμε να δούμε στους εικονιζόμενους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς (τα στοιχεία των οποίων έχουν σβηστεί, για ευνόητους λόγους), σε καιρούς χαλεπούς (όταν τα μεσαία και κατώτερα εισοδήματα συρρικνώνονται όλο και περισσότερο για το χατίρι της πλουτοκρατίας), η εν λόγω Δ.Ε.Κ.Ο. ανεβάζει (και φέτος) την κοστολόγηση της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος –μαζί και όλα τα «κερατιάτικα» που τη συνοδεύουν. Έτσι, η πάγια χρέωση ανατιμήθηκε από 9,87 σε 10,82 ευρώ˙ ανοδική πορεία ακολούθησαν και οι υπόλοιπες χρεώσεις: η χρήση δικτύου μεταφοράς (από 3,87 σε 5,45 ευρώ), επικουρικές υπηρεσίες (;) από 0,15 σε 0,25 ευρώ, λοιπές επιβαρύνσεις (;) από 0,15, σε 0,26 ευρώ, χρήση δικτύου διανομής (από 11,33 σε 17,44 ευρώ), υπηρεσίες κοινής ωφέλειας (;) από 4,68 σε 7,82 ευρώ, ειδικό τέλος Α.Π.Ε. (από 0,11 σε 0,18 ευρώ). Χρεώσεις ασαφείς και θολές, όπως το «ειδικό τέλος Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας», το οποίο καταβάλλουμε εδώ και χρόνια, αλλά η Δ.Ε.Η. επιμένει στην ηλεκτροπαραγωγή μέσω της καύσης λιγνίτη –μέθοδος δαπανηρή, η οποία παράγει εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Όλα αυτά, από μια «δημόσια» επιχείρηση, της οποία τα κέρδη αυξάνονται διαρκώς (π.χ. κατά 632% το πρώτο τρίμηνο του 2009, κέρδη 219,5 εκατομμύρια ευρώ) και ο χρυσοαμειβόμενος αρχιδιευθυντής της (ο γνωστός και μη εξαιρετέος Αθανασόπουλος) ζητά όλο και μεγαλύτερες ανατιμήσεις - με το γνωστό κλαψιάρικο επιχείρημα ότι η εταιρεία «δεν βγαίνει». Τα υπερκέρδη (τα οποία μονίμως καρπώνονται τα χρυσοκάνθαρα μεγαλοστελέχη και οι μεγαλομέτοχοι) της προαναφερθείσας περιόδου προέκυψαν από την πτώση των διεθνών τιμών των καυσίμων σε συνδυασμό με τις ανατιμήσεις των τιμολογίων της Δ.Ε.Η. Φυσικά, την ανιούσα ακολουθούν και οι ήδη υπέρογκες αμοιβές των αρχιλιμοκοντόρων διευθυντάδων. Δεδομένου ότι η σοσιαληστρική κυβέρνηση του «παιδιού» αποφάσισε να περικόψει τις αποδοχές των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα (άρα και της Δ.Ε.Η.), δε χρειάζεται και πολλή φαντασία για να καταλάβουμε ποιοι θα ενθυλακώσουν τα νέα κέρδη. Διότι, αποκλείεται να χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη του δημοσιονομικού ελλείμματος ή για επενδύσεις…
 
Την ίδια τακτική με τις Δ.Ε.Κ.Ο. ακολουθούν και οι Δήμ(ι)οι. Εν προκειμένω, ο λόγος περί του Δήμ(ι)ου Πυλαίας –με τον οποίον έχουμε ασχοληθεί σχετικά πρόσφατα. Στους ακόλουθους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς της Δ.Ε.Η. φαίνονται καθαρά οι αυξήσεις που έχει επιβάλλει ο συγκεκριμένος Ο.Τ.Α. στα δημοτικά τέλη και τους δημοτικούς φόρους. Έτσι, ενώ (για το 2009) η χρέωση για τα δημοτικά τέλη ήταν 2,70 ευρώ/τ.μ. και η χρέωση για τους δημοτικούς φόρους ήταν 0,11 ευρώ/τ.μ. ανά δίμηνο, οι αντίστοιχες χρεώσεις για το 2010 είναι 2,76 ευρώ/τ.μ. και 0,14 ευρώ/τ.μ. Δεδομένου ότι οι περικοπές αποδοχών θα επιβληθούν και στους δημοτικούς υπαλλήλους, ποιοι θα τσεπώσουν τη διαφορά; απορίες αφελούς…



Και μιας και ο λόγος περί Δήμ(ι)ου Πυλαίας, ας δούμε κάποια ενδιαφέροντα αποσπάσματα από την εισήγηση του δημάρχου Βασίλη Καρτάλη, σχετικά με την έκδοση ψηφίσματος υπέρ της διατήρησης της αυτονομίας του Δήμου Πυλαίας, κατά την εφαρμογή του προγράμματος «Καλλικράτης» -εισήγηση που υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο: «[…] Η βασική μας θέση για τη στήριξη της όποιας διοικητικής μεταρρύθμισης, έχει να κάνει με την αναγκαιότητα της μεταφοράς πόρων και επενδυτικών προγραμμάτων στην τοπική αυτοδιοίκηση. Μόνο έτσι θα μπορέσει να λύσει ζητήματα που αφορούν τις υποδομές, την απασχόληση, την προστασία του περιβάλλοντος, την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού και της φτώχειας […] Ο Δήμος Πυλαίας είναι ένας Δήμος οικονομικά βιώσιμος, το οποίο αποδεικνύεται από την εγκατάσταση πλήθους μεγάλων επιχειρήσεων και φορέων (Mediterranean Cosmos, Ιατρικό Διαβαλκανικό Κέντρο, ΙΚΕΑ, Carrefour, Εμπορικά Κέντρα Florida, Μακεδονία, μεκτο, Κλινική Γένεσις, κλπ) […] η οικιστική ανάπτυξη άρχισε να τρέχει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, και έφτασε τις 17.000 κατοικίες, σύμφωνα με τις συνδέσεις της ΔΕΗ, που αντιστοιχεί σε τουλάχιστον 60.000 κατοίκους. Με την επικείμενη ένταξη 5.000 στρεμμάτων τα επόμενα χρόνια, ο πληθυσμός του Δήμου θα αυξηθεί σε 100.000 κατοίκους […] ο Δήμος Πυλαίας διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά, ιστορικά, οικονομικά πολιτικά, κοινωνικά, πληθυσμιακά και αναπτυξιακά, για την αυτοδύναμη συνέχιση της ύπαρξης και λειτουργίας του […]». Είναι πολλά τα χρήματα και οι Δήμ(ι)οι δεν είναι άλλο από κερδοφόρες επιχειρήσεις οι οποίες επιδιώκουν τη μεγιστοποίηση των κερδών –τα οποία διαχειρίζονται και καρπώνονται οι άμεσα συμμετέχοντες. Ειδικά στην Πυλαία της άναρχης και ανεξέλεγκτης δόμησης, περιοχή που πλημμυρίζει με την πρώτη ψιχάλα και στερείται των βασικότερων υποδομών, η απληστία των «τοπικών αρχόντων» απειλείται από κάθε ενδεχόμενο μοιρασιάς των κλεψιμέικων με άλλους φαταούλες…

Σε άλλη ανακοίνωση του Δήμου Πυλαίας, διαβάζουμε: «Οι διαδικασίες της προκήρυξης 1/25.044./2008 ολοκληρώθηκαν στις 19.07.2009 με τη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των Δημοτικών Αστυνομικών και έτσι η Πυλαία έχει τη δική της Δημοτική Αστυνομία από την 01.09.2009. Στόχος του Δήμου Πυλαίας είναι η διασφάλιση της ευταξίας της πόλης μας μέσα από την εφαρμογή ισότιμης τήρησης των διατάξεων του νόμου με αντικειμενικότητα, συνέπεια, σεβασμό προς τον πολίτη και πάντα με γνώμονα τις αρχές της ίσης μςταχείρισης και επιείκιας. Με τη νεοσύστατη Δημοτική Αστυνομία δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής όλων μας.». Οι νεοπροσληφθέντες (δηλαδή, βόλεμα «δικών τους παιδιών» εν όψει των επικείμενων δημοτικών εκλογών του Οκτωβρίου) δημοτικοί αστυνομικοί έχουν συγκεκριμένο ωράριο -οκτάωρο και πενθήμερο, δηλαδή έως 40 ώρες εβδομαδιαίως. Ένας από τους ρόλους των (και, ίσως, ο βασικότερος) είναι η επίδοση κλήσεων (επιβολή προστίμων) σε ιδιοκτήτες οχημάτων οι οποίοι έχουν σταθμεύσει παρανόμως –με απώτερο σκοπό την επιπλέον εισροή χρήματος στα ταμεία του Δήμου και την κάλυψη της μισθοδοσίας των νεοπροσληφθέντων υπαλλήλων. Άντε, να φανούμε καλοπροαίρετοι και να δεχτούμε πως, με τον τρόπο αυτόν, απελευθερώνονται τα πεζοδρόμια από τα αυτοκίνητα. Ναι μεν, αλλά: η εβδομάδα έχει 168 ώρες και οι δημοτικοί αστυνομικοί περιπολούν το πολύ 40 (ουσιαστικά, πολύ λιγότερες)˙ τι συμβαίνει τις υπόλοιπες 128 ώρες; η απάντηση βρίσκεται στις ακόλουθες φωτογραφίες που δείχνουν τη διαρκή κατάληψη των μισερών και κατεστραμμένων πεζοδρομίων –τα οποία ρημάζουν και παραμένουν ανοχύρωτα μπροστά στις ορδές των τροχοφόρων…


Ετικέτες ,

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

Σύνδεσμοι σε αυτήν την ανάρτηση:

Δημιουργία Συνδέσμου

<< Αρχική σελίδα